Shromáždění 2011
Společenství vlastníků bytů Nad Vodovodem
2028, 2029, 2030, Praha 10
Výroční S H R O M Á Ž D Ě N Í 2011
Obsah: Pozvánka
Příloha č. 1 – Zpráva o činnosti (předseda výboru samosprávy)
Příloha č. 2 – Zpráva o hospodaření (ekonom)
Příloha č. 3 – Zpráva kontrolní komise
Příloha č. 4 – Tabulky hlasování
-oO0Oo-
P o z v á n k a na S H R O M Á Ž D Ě N Í
vlastníků bytových jednotek,
které se koná ve úterý 24.5. t.r. v 18:30 hod. (prezence v 18:15)
v DOMĚ UM v Praze10, Pod Strašnickou vinicí 23
Program:
1 Zpráva o činnosti výboru SVJ za minulé období
2 Hospodaření SVJ v r. 2010 – účetní závěrka
3 Zpráva o činnosti Kontrolní komise
4 Rozdělení zisku za minulé období
5 Změny ve výboru společenství
6 Plán činnosti (případné návrhy dejte v předstihu buď osobně, nebo do
schránky SVJ)
7 Různé – náměty a připomínky vlastníků
8 Návrh usnesení a schválení usnesení
Ing Tomáš Zrzavecký
předseda výboru
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Zápis z výroční schůze vlastníků Nad Vodovodem 59 – 63
konaná dne 24. května 2011 v Domě UM, Praha 10, od 18:35 hod.
Účast vlastníků byla 31 fyzicky + 6 plných mocí (z toho 1plná moc za 4 podíly v rukou zástupkyně majetkových podílů MČ P 10 Magdalény Solarové <ssn465@centra.eu>), což představuje celkem 81,72 % vlastnických podílů . Nepřítomno bylo 7 právoplatných podílníků (18, 28%.vlastnických podílů) - viz příloha - tabulky č. 1.
Schůze proběhla v souladu s připraveným a osobně intimovaným programem:
1. Zpráva o činnosti byla přednesena předsedou výboru samosprávy Ing Tomášem Zrzaveckým - viz příloha č. 1. Při té příležitosti přečetl předseda dopis místopředsedy Ing Josefa Ječného, který poslal z městské nemocnice v Praze 9, kde se dlouhodobě léčí z těžkého úrazu. V dopise místopředseda zdůrazňuje své zásluhy o vznik a chod SVJ a navrhuje důsledné šetření výdajů a zároveňˇopatření ke zvýšení výnosů lepším využitím společného majetku SVJ. Reakce na tyto návrhy jsou v bodě 7.Dopis byl doručen v papírové formě, takže je založen ve spisu SVJ.
2. Zpráva o stavu hospodářských a finančních prostředků k 31.12.2010 a výhled na rok 2011 byla přednesena Ing Martinem Justou – viz příloha č. 2. Oba povinné finanční výkazy (bilance a výkaz zisku a ztráty) byly vyvěšeny spolu s pozvánkou na tuto schůzi v předstihu v každém vchodu, takže nebyly žádné připomínky.
3. Zpráva kontrolní komise byla přednesena předsedou Lubošem Holečkem. Kromě zprávy o činnosti navrhuje kontrolní komise zavedení pohyblivé složky k limitu čerpání kompenzačních výdajů pro jednotlivé členy výboru samosprávy a členy kontrolní komise ve výši 500,-Kč a 1000,- Kč pro předsedu výboru samosprávy. Tyto náklady SVJ slouží členům obou těles pro kompenzaci ztráty osobního času a výdajů (cesty, telefony atd) spojených s výkonem funkcí. Pohyblivá složka je navržena pro víceaktivity členů, které se již osvědčily ve smyslu úspor nákladů SVJ, jak uvedeno v předložené zprávě – viz příloha č. 3..
4. Rozdělení přebytku hospodaření za minulé období bylo problematizováno některými vlastníky, samosprávy předložil znovu k vyjádření členské schůzi varianty řešení:
4.1 – vyplatit přebytek vlastníkům alikvotním podílem (podléhá dani z příjmů podle zákona)
4.2 – převést tento přebytek do fondu oprav
Roční přebytek na účtě SVJ je generován příjmy z pronájmů. Na jednoho vlastníka připadá v průměru cca 500 Kč.
5. Změny ve výboru samosprávy SVJ vyplynuly z oznámení místopředsedy Ing ječného o ukončení funkčních aktivit v důsledku dlouhodobého léčení. Předseda oznámil návrh na doplnění členů výboru z vchodu 63 panem Vojtíkem.
6. Plán činnosti na následujících 12 měsíců odvodil předseda výboru samosprávy ze skutečnosti, že žádné velké investice nejsou v plánu. Úkolem tedy zůstává
- hledat a aktivovat:
6.1 úspory výdajů např zajišťováním opatření vlastními silami. K podpoře tohoto úkolu slouží stimulace
popsaná ve zprávě kontrolní komise. Další oblastí vysokých výdajů jsou ceny tepelné energie, které
tvoří výrobce a schvaluje Energetický regulační úřad (ERÚ) a optimalizace hospodaření s
komunálním odpadem s možností využití sběru bioodpadu.
6.2 zvýšení příjmů SVJ pronájmem dalších společných nebytových prostor. Další zdroje budou
vyhledávány za pomoci všech spoluvlastníků
6.3 dokončit zabezpečení objektu (instalace posledních sklepních dveří)
- dále zkulturňovat prostředí a okolí domu (podrobnosti budou oznámeny později)
7. Různé
V rámci diskuze se předseda vyjádřil k jednotlivým oblastem uvedeným v dopise Ing. Ječného následovně:
7.1. Nespravedlivé účtování spotřeby elektřiny v pronajatých prostorech – Pokrytí nákladů na spotřebu elektrické energie v pronajatých prostorech je ošetřeno ve smlouvách a nedochází tudíž ke spotřebě elektrické energie na úkor ostatních vlastníků
7.2 Omezení pravomocí výboru na Kč 10 000,- navrhovaná změna je neakceptovatelná protože v případě havárií by akceschopnost společenství byla omezena a dopady by mohly mít vážné následky na majetku všech vlastníků. Navíc se jedná o úpravu stanov, kdy navržené úpravy musí být součástí avizovaného programu shromáždění.
7.3 Zaměření prací kontrolní komise na údržbu majetku a okolí nemovitosti – tento požadavek je v rozporu se stanovami společenství, kde je jasně definován rozsah činností kontrolní komise. To , že členové kontrolní komise vykonávají zmiňované práce je pouze jejich soukromá dobrovolná aktivita, která je z hlediska stanov nevymahatelná.
7.4. Zapojení pana Sladkého do statutárních orgánů společenství – Přestože výbor vítá jakoukoliv aktivitu v této oblasti, podmínkou pro případnou volbu do statutárních orgánů je souhlas dané osoby k této činnosti. Pan Sladký byl již v minulosti předsedou v této věci osloven, ale z důvodu pracovního vytížení tuto nabídku odmítl.
7.5. Zastavení realizace Fit centra v domě 2028 a pronajmutí těchto prostor – O realizaci této aktivity rozhodlo shromáždění na minulém zasedání a pro tuto změnu by muselo opět shromáždění hlasovat s tím, že by tento návrh musel být odsouhlasen 75% všech vlastníků. Vzhledem k tomu, že náklady na úpravu tohoto prostoru jsou pouze na vymalování , osvětlení a podlahovou krytinu a ostatní vybavení bude pořizováno z příspěvků a darů uživatelů této místnosti, je tento požadavek neopodstatněný. Těmito úpravami se pouze zhodnocuje majetek všech vlastníků. Otázku pronájmu dalších prostor by bylo vhodnější směřovat na ty prostory., které jsou užívány pouze několika vlastníky např. sklad nábytku apod.
7.6. Diskusní příspěvek pana Krammera - Pan Kramer vyzdvihl práci Ing.ječného ve výboru hlavně v období privatizace bytového fondu. Dále pan Krammer vyjádřil nespokojenost nad výsledkem hlasování o rozdělení zisku, kdy poukázal na skutečnost, že při rozhodování vlastníků nebyla vzata v úvahu solidarita s vlastníky v seniorním věku, pro které je i sto korunová částka v rodinném rozpočtu důležitá
7.7. Diskusní příspěvek pana Štekrta – Pan Štekrt poděkoval všem členům výboru a kontrolní komise za odvedenou práci v minulém období, kdy byla zjištěn nejen bezproblémový chod společenství, ale došlo ke zvýšení bezpečnosti objektu a k jeho estetizaci.
- o 0O0 o -
Z předchozího jednání vyplynulo pak toto
Usnesení členské schůze SVJ Nad Vodovodem
Členská schůze prohlášena za usnášení schopnou a po postupném hlasování o jednotlivých bodech dospěla k následujícímu usnesení:
ad 2 - Zpráva o hospodaření SVJ a účetní závěrka (příloha č. 2)
Schváleno 31 hlasy, což je 88% podílů, proti 0 podílů, abstence 4 podíly (11,12%) – viz tab. 2
ad 3 - Zpráva kontrolní komise k hospodaření vč. návrhu pohyblivé složky
kompenzačních nákladů (vč. přílohy č. 2)
Schválena 26 hlasy, což je 72,31% podílů, proti 0 podílů, abstence 9 podílů (27,69%) – viz tab.3
ad 4 - Rozdělení zisku (přebytku) z minulých období
Pro vyplacení členům hlasovalo 8 právoplatných což je 24,92%, abstenovalo 8 právoplatných, což je 21,38%, proti vyplacení členům bylo 19 právoplatných, což je 53,70% - výsledkem je příkaz k převedení přebytku do fondu oprav podle 4.2 – viz tab. č. 4.
ad 5 – Navržená personální změna výboru samosprávy
Pan Vojtík nahradí Ing Ječného s okamžitou platností jako člen výboru samosprávy:
pro hlasovalo 88,8%, abstenovalo 11,12%, proti nehlasoval nikdo – viz tab. č. 5.
Usnesení hlasitě přečteno a schůze ukončena ve 20:04.
-----------------
Zapsal a přečetl: Ing Pavel Ficek
Ověřil a potvrzuje: Luboš Holeček, předseda KK
Viz rovněž www.společnícinadvodovod-estranky.cz .
- oO0Oo -
Příloha č. 1
Zpráva o činnosti výboru SVJ za minulé období
Předkládá: předseda výboru samosprávy Ing Tomáš Zrzavecký
Zpráva o činnosti výboru za minulé období
Cíl: Hlavními oblastmi zaměření statutárních orgánů společenství v minulém bylo:
1. Zvýšení bezpečnosti objektu
2. Minimalizace nákladů na opakující se činnosti
3. Zefektivnění a zprůhlednění schvalovacích procesů výboru
4. Estetizace suterénních prostor
5. Zajištění bezproblémového chodu SVJ
Operativa
Výbor SVJ se sešel v minulém období 11 x a účast byla
členů výboru 82%
členů kontrolní komise 85%
Ze všech zasedání byl pořízen zápis, který byl vyvěšen v každém vchodu, aby vlastníci měli aktuální informace o činnostech, které výbor v součinnosti s členy kontrolní komise prováděli
Výbor řešil celkem 9 podání vlastníků s připomínkami k činnosti výboru, respektive se žádostí o vysvětlení. Na všechny tyto podněty bylo písemně odpovězeno a to budˇdopisem, mailem nebo v zápisech z výboru.
V rámci činnosti výboru byly zpracovány následující materiály :
· Pravidla činnosti výboru SVj
· Pravidla likvidace účetních dokladů – třístupňová kontrola
Ad 1) Zvýšení bezpečnosti objektu
Dveře vstupní
Na základě usnesení shromáždění z května 2010, výbor realizoval výběrové řízení na dodavatele vstupních dveří s vyšší bezpečnostní odolností (tvrzená skla, tříbodový samozamykací systém. Bylo osloveno 16 firem, zabývajících se touto činností. Sedm firem předložilo nabídku na dodávku, ze kterých výbor spolu s kontrolní komisí vybraly dvě firmy do užšího výběru. Na základě fyzické kontroly funkčnosti na místech realizovaných zakázek byla vybrána pro realizaci firma Animo Bohemia, která tuto zakázku v proběhu měsíce prosince a ledna realizovala. Současně s montáží nových dveří bylo uvedeno do provozu odemykání pomocí čipů a odemykání tlačítky z bytů. O vhodnosti realizované formy svědčí i to, že přestože bylo zaregistrováno několik pokusů o násilné vniknutí zadními vchody, nepodařilo se zlodějům tyto dveře překonat. Podrobná dokumentace o výběrové řízení je k dispozici v kanceláři SVJ.
Dveře sklepní
V návaznosti na několik úspěšných pokusů vloupání do sklepních prostor ještě pře instalací vstupních dveří a vzhledem k vybavení společné dílny a kanceláře SVJ rozhodl výbor v rámci zvýšení bezpečnosti o náhradě stávajících dveří do sklepních prostor bezpečnostními dveřmi od firmy Hoferek. Tyto dveře mají odolnost N2 včetně čtyřbodového zamykání a nelze je běžnými prostředky používanými náhodnými zloději vypáčit.
Poštovní schránky
Protože řada vlastníků požádala výbor o zvážení náhrady 40 let starých poštovních schránek, které již neplní svojí bezpečnostní funkci, bylo provedeno výběrové řízení na dodávku nových poštovních schránek, které splňují nejen stávající bezpečnostní, ale i estetické normy.
Ad 2) Minimalizace nákladů na opakující se činnosti
Smlouva s Tommi
V návaznosti na úkol uložený shromážděním vlastníků z května 2010 projednal výbor se správcovskou firmou uzavření nové, finančně výhodnější smlouvy, která zohledňuje, že některé činnosti si společenství zajišťuje svépomocí. Na základě této skutečnosti byl snížen poplatek za správu jedné bytové jednotky na Kč 135,- + DPH, což přináší pravidelnou úsporu nákladů
Údržba zeleně vlastními prostředky
Vzhledem k výši poplatků, kterou si účtují firmy za úpravu zeleně (cca 5 až 10 tisíc) byla SVJ zakoupena elektrická sekačka práce jsou členy kontrolní komise dobrovolníky prováděny zdarma. Při pravidelné údržbě travnatých ploch je úspora cca Kč 40 000,- ročně.
Důsledná kontrola plateb
Díky nastavenému kontrolnímu mechanizmu a důsledné kontrole faktur předkládaných v minulém období došlo k úspoře cca Kč 140 000,- kdy městská část předložila SVJ k proplacení faktury, které byly z přechodného období a nebo se týkaly nákladů na bytové jednotky ve vlastnictví městské části.
Smlouvy pronájem
V minulém období byly uzavřeny respektive aktualizovány 4 smlouvy na pronájem společných prostor, které vytvořili zisk Kč 20250,-.
Bezplatné využívání přípojky pro kancelář SVJ
Pro připojení počítače SVJ na internet je využívána bezplatně přípojka vlastníka jedné bytové jednotky, čímž dochází k úspoře cca Kč 4 000,- ročně
Zajišťováni oprav vlastními silami
Celá řada menších i větších oprav je zajišťována p. Holečkem a Ševčíkem, což přináší SVJ úspory v řádech desítek tisíc, protože firmy, které tyto činnosti vykonávají si účtují tisícové částky za běžné opravy. Nejmarkantnější je zajištění havárie dešťového kanálku, kdy žádná z odborných firem na naší poptávku neodpověděla a celá oprava byla realizována pouze za náklady na použitý materiál. Stejně tak k úsporám dochází při provádění údržbářských prací (zámky, kliky, natěračské práce, výměna osvětlení apod.)
Ad 3) Zefektivnění a zprůhlednění činnosti výbor
Pro bezkonfliktní činnost výboru byla stanovena pravidla, která jasně definují postupy pro řešení jednotlivých agend . jsou to následující materiál:
Stanovení pravidel činnosti výboru – Tato pravidla navazují na stanovy společenství a upřesňují postupy , práva a povinnosti členů výboru při řešení běžné agendy.
Vyřizování podnětů vlastníků - Byla stanovena jasná pravidla pro podávání stížností, jejich projednávání a zpracování odpovědí vlastníkům
Likvidace účetních dokladů – Za účelem zvýšení kontroly nad proplácením účtů a faktur byla stanovena pravidla využívající třístupňovou kontrolu tzn. Že účetní doklady jsou kontrolovány, evidovány a schvalovány a propláceny třemi členy výboru.
Pravidla využívání společné dílny – Po uvedení do provozu byla zpracována pravidla pro využívání této dílny vlastníky a nájemníky našeho domu. Tato pravidla řeší nejen hospodárnost a bezpečnost provozu, ale zároveň popisují dodržování ustanovení, která mají za účel nenarušovat domovní řád a uchovat společné prostory v řádném stavu.
Bezpečnostní předpisy pro využívání dílny
Ad 4) Estetizace suterénních prostor
V minulém období byla realizována celá řada prací v suterénu našeho domu za účelem estetizace a zvýšení využití společných prostor. Chtěl bych využít této příležitosti a poděkovat panu Luboši Holečkovi, který má největší zásluhu na realizaci těchto prací. Tyto práce provádí ve svém volném čase a zcela zdarma.
Dílna – byla zřízena dílna nejen pro zajišťování údržbářských prací, ale i pro potřeby vlastníků a nájemníků našeho domu. Dílna byla vybavena základním vybavením jako je pracovní stůl, svěrák, bruska. Rovněž byl nainstalován měřič spotřeby.
Natření podlah – ve sklepních místnostech byl proveden nátěr betonových podlah, aby se zjednodušila jejich údržba a čištění
Úsporná světla – Z důvodu úspory elektrické energie byly namontovány ve sklepních místnostech úsporné žárovky
Sklepní čidla – V prostoru u paty schodiště byla namontována čidla na spínání osvětlení u dveří do sklepních prostor nejen z důvodu pohodlí, ale hlavně z bezpečnostních důvodů, aby nemohlo docházet k nepozorovanému zdržování nepovolaných osob v těchto prostorech.
Fit místnost – V bývalé druhé sušárně domu 2028 se dokončují práce na zřízení fit místnosti, která bude sloužit vlastníkům a nájemníkům k k relaxačnímu cvičení. Zřízení této místnosti bylo odsouhlaseno shromážděním v květnu 2010. Z prostředků SVJ byly hrazeny pouze práce na vymalování, osvětlení, rozvod elektriky a podlahu. Veškeré vybavení bude hrazeno z darů vlastníků, kteří tuto místnost budou využívat, respektive z vybraných prostředků těchto uživatelů.
Dovybavení kanceláře SVJ vlastními silami – Z důvodu poruchy darovaného počítače byla kancelář vybavena novým počítačem a tiskárnou pro výkon činnosti statutárních orgánů našeho SVJ.
Ad 5) Zajištění bezproblémového chodu SVJ
Mimo plánované činnosti výbor v minulém období zajišťoval celou řadu činností pro bezproblémový chod SVJ a užívání nemovitosti vlastníky a nájemníky. Byly to hlavně
Smlouva Ista – byla uzavřena nová smlouva s firmou ISTA na údržbu poměrových měřičů tepla a jejich odečet. K tomuto kroku muselo SVJ přistoupit, protože původní smlouvu s touto firmou uzavřela městská část Prahy deset a po privatizaci našeho baráku neodpovídala smlouva aktuálnímu stavu vlastníků.
Jednání o převedení pozemků přiléhajících k domu ve vlastnictví města případně výměna – Vzhledem k tomu, že prostor u klepadel u domu 2028 a průchod mezi zahradou pana Třísky a naším barákem je ve vlastnictví městské části Praha 10, bylo jednáno s městskou částí o odkupu, případně výměně těchto pozemků tak, aby veškeré přilehlé pozemky byly ve vlastnictví SVJ a v případě potřeby jejich využití (opravy domu apod.) nebylo SVJ závislé na tržní ceně pronájmu města. Vzhledem ke zdlouhavému převodu pozemků z vlastnictví magistrátu Prahy na městskou část Prahy 10 není jednání v této věci zatím uzavřené.
Likvidace potkaní invaze – Výbor vlastními silami zajistil zabezpečení opravy kanalizační výpusti v domu2028, aby nedocházelo ke vnikání potkanů touto vpustí do domu.
Likvidace havárie kanalizace – byla zajištěna oprava ucpané sběrné kanalizace v ulici Nad vodovodem, kdy docházelo k neprůchodnosti kanalizace a hromadění fekálií a odpadní vody ve sběrných šachtách našich domů.
Likvidace havárie odvodňovacího kanálku vlastními silami – Svépomocí byla opravena havárie kanálku na dešťovou vodu kdy došlo k propadnutí chodníku u zádní části domu 2029. Opravu provedl pan Holeček , Ševčík, Vojtík a Zrzavecký. Výbor spolu s kontrolní komisí přistoupil k tomuto kroku poté, kdy neúspěšně bylo poptáno několik stavebních firem , pro které nebyla tato zakázka dost lukrativní.
Požární revize – V souladu s platnou legislativou byla zajištěna požární revize objektu.
Revize el. Rozvodu – Byla provedena revize elektrického vedení v místech, kde došlo k instalaci nových obvodů. Jedná se hlavně o revizi osvětlení před vchody do domu a revizi elektrické instalace v dílně a skladech nářadí.
Opravy stoupaček – V minulém období zajišťovalo SVJ opravu přípojek do stoupaček odpadové vody, kdy u vyústění do hlavního svodu docházelo k úniku odpadní vody do sklepních prostor. Vzhledem ke skutečnosti, že se jednalo o napojení do společných svodů, byly tyto opravy hrazeny z fondu SVJ.
Opravy antén – Ve vchodu 2028 byla provedena oprava společných rozvodů televizního signálu firmou Vinter, která nám zajišťuje údržbu.
Jednání zaplocení průchodu u zahrady pana Třísky – Na základě stížností na znečišťování průchodu mezi zahradou a domem 2030 jednal výbor o možnosti zaplocení tohoto prostoru s tím, že by v tomto plotu byla branka, která by šla odemknout klíči stejnými jako jsou ve sklepním prostoru. Vzhledem k tomu, že tento pozemek patří městu, nepodařilo se zatím sehnat stavební povolení pro tuto činnost.
Nákup prostředků pro údržbu domu a zeleně – V minulém období byly zakoupeny do majetku SVJ následující předměty:
Elektrická sekačka
Elektrická strunová sekačka
Elektrické kladivo
Technický vysavač
Počítač, monitor a tiskárna
Stolní bruska
Výbor předkládá shromáždění ke zvážení, aby byla prováděna jednou ročně inventura těchto předmětů a kontrola jejich technického stavu. U ručního nářadí navíc provádět elektrickou kontrolu v termínech stanovených zákonem.
Ing. Zrzavecký
---------------------------------------------------------------------
Příloha č. 2
Zpráva o hospodaření společenství Nad Vodovodem 2028,2029,2030
Společenství (SVJ) používalo v roce 2010 jeden běžný bankovní účet vedený u Poštovní spořitelny a jeden bankovní účet spořící. Z běžného účtu se prováděly úhrady faktur dodavatelům a jeho zůstatek k 31.12.2010 činil 1 120 362,06 Kč.
Zůstatek na spořícím bankovním účtu, který byl založen pro účely deposita z pronájmu byl k 31.12.2010 6 844,88 Kč.
Pokladna hotovosti nebyla vedena. Místo toho byla vedena evidence drobných vydání a výdaje byly propláceny pouze bezhotovostním převodem z účtu. Výjimkou byl výběr v hotovosti za čipy a klíče v celkové částce 17 050 Kč. Z této částky bylo 16 500,- Kč proplaceno za fakturu za bezpečnostní dveře ve sklepní chodbě. Zbytek tj.550,- Kč zůstává v příruční pokladně.
V měsíci dubnu 2011 byla provedena správcovskou firmou TOMMI účetní závěrka za rok 2010, ze které vyplývají základní údaje hospodaření SVJ.
V příloze č.1 k této zprávě je uveden Rozvaha a Výsledovka (výkaz zisku a ztrát) ke 12.měsíci 2010 společenství.
ROZVAHA 12/2010
Tento výkaz vyjadřuje stav majetku SVJ. Je rozdělen na Aktiva a Pasiva.
V aktivech je vyjádřeno jaký majetek SVJ má: peníze na bankovním účtu, pohledávky, náklady na služby.
V pasivech je pak vyjádřeno z jakých zdrojů je majetek uvedený v aktivech pořízen - peníze na bankovním účtu jsou tvořeny z přijatých záloh od vlastníků (fond oprav), tedy v pasivech se dozvíte „z čeho jsou financovány aktiva“.
Zůstatek na účtu 95510 – Dlouhodobě přijaté zálohy (Fond oprav) 1 340 440,02 Kč
Stav na účtu 22110 – Bankovní účet 1 120 362,06 Kč
Rekapitulace: v roce 2010 nevznikl mezi aktivy a pasivy žádný rozdíl.
Na dalších účtech v rozvaze jsou v aktivech stavy zaplacených záloh dodavatelům a oproti tomu v pasivech jsou přijaté zálohy od vlastníků.
VÝSLEDOVKA 12/2010 (Výkaz zisku a ztráty)
Tento výkaz ukazuje, jak SVJ během roku 2010 hospodařilo, jsou v něm přehledně uspořádány náklady a výnosy.
Do nákladů jsou zaúčtovány náklady na spotřebu materiálu, revize, poštovné, odměna za správu (Tommi), ostatní služby (drobná vydání, opravy, údržba domu, pojištění domu, režie, odměna členům výboru), poplatky za SIPO a bankovní poplatky. Detailní evidenci obsahuje Zjednodušený opis účetních případů. Tyto náklady jsou přes výnosový účet uhrazeny z účtu Ostatní výnosy. SVJ má proto hospodářský výsledek roven 0.
Příjmy z pronájmu.
V roce 2010 získalo společenství z pronájmu nebytových prostor částku 20 250,00 Kč.
Dluhy a dlužníci
K 31.12.2010 nebyla evidován pohledávka za neplatiči. Naopak na účtu 31134 je k tomuto datu evidován přeplatek ve výši 6 624,00 Kč.
Zůstatek účtu ke dni konání shromáždění (24.5.2011) je 1 091 431,12 Kč.
---------------------------------------------------------------------------------------------
Příloha č. 3 – Zpráva kontrolní komise
Viz JPG 2xA4 v samostatné příloze