Shromáždění 2012
Výroční S H R O M Á Ž D Ě N Í 2012
Shromáždění bylo svoláno podle 4l. VII Staviv společenství Pozvánkou s připojeným progra mem doručenou všem oprávněným vlastníkům podle čl. VII (7, 8) – viz výše.
Zápis z výroční schůze vlastníků Nad Vodovodem 59 – 63 konaná dne 30. května 2012 v Domě UM, Praha 10, od 18:35 hod.
Účast vlastníků byla 24 fyzicky + 7 plných mocí (z toho 1 plná moc za 2042 - 4 byty= podíly v rukou zástupkyně majetkových podílů MČ P 10 Miroslavy Lehmanové@centra.eu, což představuje celkem 72,53% vlastnických podílů . Nepřítomno bylo 11 právoplatných podílníků (27,47.% vlastnických podílů) - viz příloha - tabulky č. 1. Jeden podílník přišel pozdě => nezúčastnil se hlasování, ale je podepsán v prezenční listině. Schůze byla dle platných stanov usnášení schopná.
Schůze pak proběhla v souladu s připraveným a intimovaným programem:
1 Volba volební (mandátové) komise Do volební komise byli výborem navrženi: paní Věra Bělohlavová a pan Martin Vojtík. Vzhledem ke skutečnosti,že nebyli navrženi protikandi, pro běhlo hlasování o navržených vlastnících. Výsledky hlasování: pro 100% hlasů proti 0% zdržel se 0%.
2 Zpráva o činnosti byla přednesena předsedou výboru samosprávy Ing Tomášem Zrzaveckým. Zpráva - viz příloha č. 1 – byla vlastníkům předána v písemné formě v předstihu před konáním shromáždění.
3 Zpráva o stavu hospodářských a finančních prostředků k 31.12 2011 a výhled na rok 2012 byla přednesena Ing Martinem Justou – viz příloha č. 2. Oba povinné finanční výkazy (bilance a výkaz zisku a ztráty) byly vyvěšeny spolu s pozvánkou na tuto schůzi v předstihu v každém vchodu, takže nebyly žádné připomínky.
4 Zpráva kontrolní komise byla přednesena předsedou Lubošem Holečkem, jak uvedeno v předložené zprávě – viz příloha č. 3.
5 Úprava výše odvodů do fondu oprav – na základě hospodaření v minulém období navrhl předseda snížit odvody do fondu oprav z Kč 25,- na Kč 20,-.
6 Rozdělení přebytku hospodaření za minulé období bylo problematizováno některými vlastníky, výbor samosprávy předložil znovu k vyjádření členské schůzi varianty řešení: 6.1 – vyplatit přebytek vlastníkům alikvotním podílem (podléhá dani z příjmů podle zákona) 6.2 – převést tento přebytek do fondu oprav Roční přebytek na účtě SVJ je generován příjmy z pronájmů. Na jednoho vlastníka připadá v průměru cca 500 Kč.
7 Postihy vlastníků, kteří neumožní odečet spotřeby tepla, revizi plynových rozvodů a pod i po opakovaných výzvách – pokud nemají oporu v obecných předpisech - je nutno řešit vnitřním předpisem, např. podle návrhů spoluvlastníků nebo analogií s jinými organizacemi. Oporu v obecných předpisech nalézáme v dodacích podmínkách fy ISTA, takže již nevznikne problém s odečty individuální koncové spotřeby tepla a vody. Ostatní záležitosti týkající se nutných přístupů do bytů bude řešeno jak uvedeno výše.
8 O stavu jednání ve věci proluky u p. Třísky (západní štít domu 2030) podal zprávu předseda výboru samosprávy SVJ Ing Zrzavecký.
Na jednání byly zařazeny se souhlasem shromáždění následující body:
9 Výměna svítidel ve vchodech č.2029 a 2030 za světla s čidly – Na základě pilotního provozu v domě 2028 Ing. Zrzavecký seznámil přítomné se záměrem realizovat výměnu světel i ve zbylých vchodech z důvodu zvýšení komfortu, bezpečnosti a energetických úspor.
10 Souhlas s umístěním koncového zařízení firmy Centrio umožňující kabelový příjem telefonu, televize a internetu. Pan Holeček přítomné seznámil s touto nabídkou, kterou SVJ předjednalo a vysvětlil výhody instalace tohoto zařízení, které bude provozováno zcela zdarma a nezatíží nijak rozpočet společenství.
11 Různé
• Pan |Krammer upozornil na nezavírání vchodových dveří a nezamykání bezpečnostních dveří u vchodů do sklepních prostor. Výbor bude formou osvěty působit na ty vlastníky, kteří nezavírají vstupní dveře a nezamykají dveře do sklepních prostor.
• Pan Krarmmer upozornil na skutečnost, že v domě 2028 je odložená vana a záchod. Ing. Zrzavecký informoval, že uložení těchto předmětů oznámil Ing. Ječný výboru a přislíbil je odvézt v nejbližším možném termínu
• V návaznosti na odsouhlasení snížení odvodů do fondu oprav paní Kuželová požádala o projednání této změny s Tommi, protože vzhledem k tomu, že tyto položky neplatí formou SIPO, nebyl jí v minulosti automaticky snížen poplatek za tyto služby. Výbor zajistí úpravu v této věci.
- o 0O0 o -
Z předchozího jednání vyplynulo pak toto
Usnesení shromáždění SVJ Nad Vodovodem ze 30.5.3012
ad 1 - Členská schůze prohlášena za usnášení schopnou a po postupném hlasování o jednotlivých bodech dospěla k následujícímu usnesení:
ad 2 - Zpráva o hospodaření SVJ a účetní závěrka (příloha č. 2)Schváleno 30 hlasy, což je 100% podílů, proti 0% podílů, abstence 0% podíly - viz tab. 4.2
ad 3 - Zpráva kontrolní komise k hospodaření (vč. přílohy č. 3) Shromáždění vzalo na vědomí zprávu kontrolní komise
ad 4 – Pro snížení příspěvku do fondu oprav o 5 Kč (tedy na 20 Kč) hlasovalo 25, což je 83,32% podílů, proti hlasovalo 4 (12,55.% podílů), abstenoval 1 (4,14% podílů).
ad 5 - Rozdělení přebytku minulého období Pro vyplacení členům hlasovalo 0 právoplatných což je 0%, abstenovalo 0 právo platných, což je 0%, proti vyplacení členům bylo 30 právoplatných, což je 100% - výsledkem je příkaz k převedení přebytku do f. oprav podle 4 – viz tab. č. 4.
ad 6 – Navržená personální opatření: V rámci tohoto bodu Ing.Zrzavecký upozornil na skutečnost, že volební období stávajících statutárních orgánů bude končit v roce 2014 a vzhledem k nezbytným procedurám je nutné se personálním obsazením těchto orgánů věnovat v dostatečném předstihu. Vyzval všechny vlastníky o aktivní zapojení v této oblasti.
ad 7 - Postihy vlastníků, kteří neumožní opakovaně ani v náhradním termínu odečet poměrových měřidel – Vzhledem k možnostem a metodice firmy ISTA shromáždění hlasovalo o postihu vlastníků, kteří opakovaně a ani v náhradních termínech ne odečet poměrových měřidel. Postih spočívá v aplikaci sankčního koeficientu při výpočtu spotřebovaného tepla. Pro postih hlasovalo 29 právoplatných což je 96,90%, proti hlasovalo 0 právoplatných což je 0%, abstenoval 1 právoplatný což je 3,10 %. Shromáždění schválilo postihy vlastníků.
ad 8 – Jednání s městskou částí o prodeji přilehlých pozemků k nemovitosti SVJ – vzhledem ke stanovám SVJ, které vyžadují v otázkách jednání ve věci nákupu a prodeje majetku souhlas shromáždění. Seznámil Ing. Zrzavecký přítomné se stávajícím stavem a upozornil, že v případě nabídky odprodeje se budou vlastníci ještě vyjadřovat k realizaci nákupu na základě předložených podmínek. Shromáždění hlasovalo o pokračování jednání s MĆ P10 s následujícím výsledkem:
pro pokračování jednání hlasovalo 29 právoplatných což je 95,86%, proti hlasovalo 0 právoplatných což je 0%, abstenoval 1 právoplatný, což je 4,14%.
Výbor je pověřen pokračovat v jednání s MČ P10 o prodeji pozemků
ad 9 Výměna světel ve vchodech 2029 a 2030 Pro realizaci výměny světel hlasovalo 30 právoplatných, což je 100% proti hlasovalo 0 právoplatných což je 0%, abstenovalo 0 právoplatných což je 0%. Výměna světel byla odsouhlasena
ad 10 umístění zařízení CenTrio Pro umístění zařízení CenTrio hlasovalo 16 právoplatných což je 54,10% proti hlasovali 3 právoplatní, což je 10,39%, abstenovalo 11 právoplatných což je 35,51%. Shromáždění odsouhlasilo umístění zařízení.
Usnesení hlasitě přečteno a schůze ukončena v 19:26 hod.
Zapsal a přečetl: Ing Martin Justa
Ověřil a potvrzuje: Luboš Holeček, předseda KK
- o 0O0 o -
Příl. 1
Zpráva o činnosti SVJ za minulé období (referuje předseda)
Cíl: Hlavními oblastmi zaměření statutárních orgánů společenství v minulém bylo:
1. Dokončení zabezpečení objektu
2. Minimalizace nákladů na údržbu
3. Pokračování estetizace a využití suterénních prostor
4. Zajištění bezproblémového chodu SVJ
Úvodní slovo:
Pokud hodnotím dobu mezi dvěma shromážděními, dá se říci, že minulé období bylo vzhledem k absenci větších investic klidnějším oproti minulosti a také se projevila skutečnost, že SVJ působí již třetím rokem a tak celá řada procesů je již lépe zvládnutá. O tom, že se podařilo naplnit cíle, které si SVJ vytyčilo pro toto období, svědčí fakt, že byla ukončena všechna bezpečnostní opatření, údržba a opravy jsou prováděny bez problémů svépomocí a stávající ekonomická situace SVJ umožňuje snížit odvod do fondu oprav. Období bylo také poznamenáno výměnou zodpovědných pracovníků ve firmě Tommi, kde SVJ muselo překlenout krátkodobou absenci komunikace. Samozřejmě zhodnocení, zda minulé období bylo dobré či ne přísluší všem vlastníkům. Stačí se však projít okolo našeho domu projít sklepní prostory a ani největší pesimista si nemůže nevšimnout práce, která byla do údržby objektu vložena. Dík patří všem, kteří se podílí na těchto pracích, ale i těm, kteří jsou trpěliví v době, kdy jsou tyto práce vykonávány a částečně omezují komfort bydlení.
Operativa
Výbor SVJ se sešel v minulém období 11 x a účast byla
členů výboru 83%
členů kontrolní komise 84%
Ze všech zasedání byl pořízen zápis, který byl vyvěšen v každém vchodu, aby vlastníci měli aktuální informace o činnostech, které výbor v součinnosti s členy kontrolní komise prováděli
Výbor řešil celkem 3 podání vlastníků s připomínkami k činnosti výboru, respektive se žádostí o vysvětlení. Na všechny tyto podněty bylo písemně odpovězeno a to budˇdopisem, mailem nebo v zápisech z výboru.
V rámci činnosti výboru byl upraven materiál „Pravidla likvidace účetních dokladů – třístupňová kontrola“, kdy na základě praxe došlo ke změně pořadí oběhu faktur mezi členy výboru.
Ad 1) Dokončení zvýšení bezpečnosti objektu
Dveře sklepní
V minulém období byla dokončena montáž bezpečnostních vstupních dveří se čtyřbodovým zamykacím systémem do sklepních prostor v domě č. 59 a výměna dveří do prostor kočárkáren. Tímto opatřením a montáží světel s čidly byla zvýšena bezpečnost sklepních prostor.
Vstupní dveře
Během minulého období došlo k poruše vstupních dveří v domě č. 63. Důvodem poruchy a zničení servomotorku zajišťujícího automatické odemykání byl zkrat obvodu v domovní instalaci dálkového ovládání dveří z jednotlivých bytů. Během opravy se nepodařilo zjistit, ve kterém bytě k tomuto zkratu došlo. Při výměně servomotorku byly dveře osazeny novým typem, který je proti zkratu již zabezpečen. Výbor upozorňuje vlastníky a nájemníky, že zásahy do domovních rozvodů musí provádět pouze odborná firma, která musí být upozorněna na nebezpečí poškození elektrických obvodů automatického zavírání dveří.
Výměna osvětlení společných prostor v domě 63 za světla s čidly
V rámci pilotního provozu byla v domě 63 namontována světla, která se spínají čidly citlivými na pohyb osob. Tento způsob spínání světel má zvýšit nejen komfort uživatelů, ale zároveň zvyšuje jejich bezpečnost, protože upozorní na případný pohyb cizích osob v objektu. Vzhledem k úspěšnému pilotnímu provozu výbor doporučuje vybavit i ostatní domy stejnou technikou.
Ad 2) Minimalizace nákladů na opakující se činnosti
Údržba zeleně vlastními prostředky
V minulém období prováděla SVJ úpravu zeleně vlastními prostředky. Vzhledem k tržním cenám za tuto činnost dochází ke značným úsporám. Rovněž odvoz zelené biomasy na sběrný dvůr je díky Aktivitě jednotlivých pracovníků, kteří odváží tento odpad jako fyzické osoby a ne SVJ, realizován zdarma, pouze jsou účtovány náklady na zapůjčení přívěsného vozíku. Díky údržbě vlastními silami může SVJ sekat trávu v kratších intervalech což má pozitivní vliv nejen na travní porost, ale hlavně na vzhled okolí naší nemovitosti.
Využití nabídky PRE na 10% slevu na odebranou el. Energii.
SVJ využilo nabídky PRE na snížení ceny odebrané elektrické energie o 10 % v případě, že SVJ uzavře smlouvu o odběru do roku 2013. Smlouva byla uzavřena, což se projevilo v okamžitých úsporách na nákladech na el. energii společných prostor.
Důsledná kontrola smluv a cenových nabídek
Díky nastavenému kontrolnímu mechanizmu a důsledné kontrole nabídek a smluv předkládaných v minulém období došlo k úsporám, kdy byla zjištěna chyba ve výši účtované DPH.
Smlouvy pronájem
V minulém období byly na základě stávajících smluv realizovány pronájmy 4 místností ve společných prostorách. Výnosy z tohoto pronájmu byly za minulé období Kč 25 300,-.
Bezplatné využívání přípojky pro kancelář SVJ
Pro připojení počítače SVJ na internet je stále využívána bezplatně přípojka vlastníka jedné bytové jednotky, čímž dochází k úspoře cca Kč 4 000,- ročně
Zajišťováni oprav vlastními silami
Veškeré práce spojené s údržbou objektu, opravami a estetizací společných prostor jsou realizovány za přispění členů kontrolní komise a výboru SVJ. Náklady na provedení těchto prací jsou několikanásobně nižší než by byly při zadání těchto činností firmám. Hlavní složkou těchto nákladů jsou náklady na použitý materiál.
Ad 3) Estetizace suterénních prostor
V minulém období pokračovaly práce na úpravách suterénních prostor, jejichž hlavním cílem bylo zlepšení vzhledu, zvýšení bezpečnosti a svým způsobem zvýšení hodnoty celé nemovitosti. Chtěl by poděkovat všech členům kontrolní komise a výboru, kteří se podíleli na těchto pracích a zvláště pak panu Luboši Holečkovi, který je hlavní hybnou silou těchto úprav
Natření podlah – ve sklepních místnostech pokračovalo natírání betonových podlah, aby se zjednodušila jejich údržba a čištění a snížila prašnost
Úsporná světla – Z důvodu úspory elektrické energie byly namontovány ve sklepních místnostech úsporné (LED)žárovky
Byla uvedena do provozu relaxační místnost
Na základě odsouhlasení shromáždění vlastníků byla uvedena do provozu relaxační místnost v bývalé sušárně domu 63. Tato místnost byla vybavena cvičebním zařízením, které věnovali jednotliví vlastníci, kteří tuto místnost využívají. Místnost je k dispozici všem vlastníkům a nájemníkům. Za využití místnosti je stanoven poplatek Kč 10/hod. Uživatelé musí dodržovat provozní řád, který je vyvěšen u vchodu.
Symbolický poplatek Kč 10,- za hodinu využívání této místnosti je využíván pro další vybavení, čisticí prostředky a další potřeby spojené s provozem SVJ.
Výměna dveří kancelář a sušárna v 59
V minulém období byly z bezpečnostních důvodů a z důvodu unifikace vzhledu vyměněny dveře do kanceláře SVJ a sušárny v domě č. 59. V obou případech se jednalo o dveře, které již neplnily z důvodu stáří a provedení svojí funkci.
Ad 4 Zajištění bezproblémového chodu SVJ
Zajištění změny zápisu v obchodním rejstříku
V souladu s rozhodnutím shromáždění, které zvolilo pana Martina Vojtíka členem výboru za odstupujícího místopředsedu pana Ing. Josefa Ječného výbor zajistil změnu zápisu v obchodním rejstříku. Současně s touto změnou byly aktualizovány podpisové vzory u účtu vedeného Československou obchodní bankou, a.s., aby odpovídaly aktuelnímu obsazení statutárních orgánů.
Výměna vodoměru
Na základě výzvy firmy Veolia, byla touto firmou provedena dne 9.6.2012 výměna hlavního vodoměru v objektu. Stávající vodoměr byl nahrazen novým typem, aby nedocházelo k nepřesnému měření spotřebované vody.
Revize plynových rozvodů
Na základě zákonných ustanovení SVJ objednalo a realizovalo revizi plynových rozvodů a spotřebičů v jednotlivých bytech vlastníků. Revize proběhla s kladným výsledkem a nebyly shledány žádné závady. Jedinou komplikací bylo chování některých vlastníků, kteří neumožnili kontrolu v daném termínu. Výbor upozorňuje, že v případě, že by se tento problém nadále vyskytoval, budou případné vícenáklady přeúčtovány těmto vlastníkům.
Spolupráce s PČR ve věci šetření podezření podvodu pracovníka zajišťujícího požární revizi v roce 2012
Výbor SVJ byl požádán o dodání podkladů a spolupráci při šetření podezření podvodu pracovníků, kteří prováděli požární revizi v našem objektu v roce 2010. Výbor veškeré požadované podklady PČR předal. O výsledku vyšetřování nebylo SVJ následně informováno. Zároveň však nebyla zpochybněna platnost požární revise provedené v našem objektu.
Havárie chodníku u vchodu 2030
V minulém roce došlo k propadnutí chodníku před domem č. 2030. Propadnutí bylo způsobeno působením dešťové vody v kanalizačním systému a mohlo být způsobeno havárií- ucpáním páteřní kanalizace v naší ulici. Tato havárie si vyžádala opravu většího rozsahu, kdy musel být proveden výkop nezpevněné horniny a následně provedena fixace stěn kanalizace. Tato oprava byla provedena po konzultaci s odborníky vlastními silami a dík patří všem, kteří se této opravy zúčastnili.
Vlhnutí stropů v bytě Bělohlavových
Během zimních měsíců docházelo v posledním podlaží domu 61 k vlhnutí stropu v koupelně. Bylo zjištěno, že dochází ke kondenzaci par v odvětrávací šachtě na studených částech vyústění nad střechu objektu. Jako první opatření byla provedena tepelná izolace daného odvětrávání, aby byla snížena teplota rosného bodu. Zároveň bylo zkontrolováno zaústění odvětrávání jednotlivých bytů, aby se vyloučila možnost, že k vlhnutí dochází neodborným připojení do větrací šachty. Při této kontrole nebyly zjištěny žádné nestandardní připojení.
Zavedení pro platby Pražské teplárenské svolení k inkasu
Vzhledem k pravidelným problémům s doručováním a úhradou faktur PTE v době dovolených výbor rozhodl a realizoval úhradu plateb formou inkasa z účtu. Toto opatření zrychlí a zjednoduší platby za teplo a teplou vodu a zamezí prodlení při úhradě faktur, ke kterému docházelo nedodáním řádných faktur poštovním doručovatelem v termínu.
Oprava schodiště v domě č. 63
Z důvodu havarijního stavu schodiště v domě č. 63 do sklepních prostor bylo přistoupeno k opravě tohoto schodiště. Byla provedena oprava schodišťových hran a přilepení ochranných plastových hran. Výhledově bude nášlapná plocha polepena PVC.
Kočárkárna v domě 63
V domě 63 byla dokončena sanace kočárkárny, která spočívala v důkladném vyčistění podlahy a stěn, jejich desinfekci pomocí Savo. Podlaha a kryt kanalizace byl natřen barvou, aby byla zjednodušena údržba těchto prostor a místnost mohla opět plnit funkci kočárkárny.
Informovanost o probíhajících opravách
výbor přijal opatření v oblasti informování vlastníků a nájemníků o plánovaných a probíhajících opravách. Na vývěskách ve všech vchodech budou umísťovány informace v následující skladbě:
· Co a proč se opravuje
· Kdo je hlavní osoba, které se mohou vlastníci ptát na detailní informace
· Jak dlouho bude oprava probíhat
Zajištění pravidelného servisu vstupních dveří
Výbor projednal a rozhodl o zajištění pravidelného servisu vchodových dveří, který zvýší životnost těchto dveří. Vzhledem k pasivitě firmy Animo výbor projednal zajištění tohoto servisu přímo s pracovníkem, který tuto službu zajišťuje dodavatelským způsobem pro danou firmu. V případě servisu se nejedná o bezplatnou záruční opravu, ale o preventivní servis kontroly a nastavení mechanizmů dveří a elektronických částí, aby dveře bezpečně fungovaly.
Nákup nářadí pro zajištění údržby zeleně
Na základě dosavadních zkušeností s údržbou zeleně patřící SVJ výbor nakoupil v rámci výprodejní akce firmy Mountfield motorovou kosu (křovinořez), který bude využíván pro operativní sekání trávy v nepřístupných částech, kde práce s elektrickou kolovou sekačkou je značně náročná a pomalá.
Jednání s firmou CenTrio o umístění zařízení pro příjem kabelové televize a internetu
Výbor SVJ projednal možnost udělení k souhlasu s umístěním koncového zařízení pro příjem služeb kabelové televize, internetu a telefonu – obdoba UPC. Umístění tohoto zařízení by nekladlo žádné finanční nároky na SVJ a umožnilo alternativu k výše uvedeným službám za výhodnějších finančních podmínek, než poskytuje do této doby monopolní dodavatel UPC. Toto zařízení by bylo firmou namontováno a provozováno zdarma bez podmínky využití vlastníky a nájemníky. Umístění zařízení si nevyžádá žádné stavební nebo výkopové práce. Konečné rozhodnutí bude předloženo ke schválení shromáždění vlastníků.
Dne: 20.5.2012 Zapsal: Ing. Zrzavecký
----------------------------------
Příl. 2
Zpráva o hospodaření společenství SVJ Nad Vodovodem
2028,2029,2030
Společenství (SVJ) používalo v roce 2011 jeden běžný bankovní účet vedený u Poštovní spořitelny a jeden bankovní účet spořící. Z běžného účtu se prováděly úhrady faktur dodavatelům a jeho zůstatek k 31.12.2011 činil 1 070 635,92 Kč.
Zůstatek na spořícím bankovním účtu, který byl k běžnému účtu založen pro účely deposita z pronájmu byl k 31.12.2011 6 879,66 Kč.
Pokladna hotovosti nebyla vedena. Místo toho byla vedena evidence drobných vydání a výdaje byly propláceny pouze bezhotovostním převodem z účtu. Výjimkou je výběr v hotovosti za čipy a klíče v hodnotě 450 Kč. Spolu se zůstatkem 550 Kč z roku 2010 zůstává v příruční pokladně k 31.12.2011 1000,- Kč.
V měsíci dubnu 2012 byla provedena správcovskou firmou TOMMI účetní závěrka za rok 2011, ze které vyplývají základní údaje hospodaření SVJ.
V příloze č.1 k této zprávě je uvedena Rozvaha a Výsledovka(výkaz zisku a ztrát) ke 12.měsíci 2011 společenství.
ROZVAHA 12/2011
Tento výkaz vyjadřuje stav majetku SVJ. Je rozdělen na Aktiva a Pasiva.
V aktivech je vyjádřeno jaký majetek SVJ má: peníze na bankovním účtu, pohledávky, náklady na služby.
V pasivech je pak vyjádřeno z jakých zdrojů je majetek uvedený v aktivech pořízen - peníze na bankovním účtu jsou tvořeny z přijatých záloh od vlastníků (fond oprav), tedy v pasivech se dozvíte „z čeho jsou financovány aktiva“.
Zůstatek na účtu 95510 – Dlouhodobě přijaté zálohy (Fond oprav) 1 070 635,92 Kč
Stav na účtu 22110 – Bankovní účet 1 200 321,92 Kč
Rekapitulace: v roce 2011 nevznikl mezi aktivy a pasivy žádný rozdíl.
Na dalších účtech v rozvaze jsou v aktivech stavy zaplacených záloh dodavatelům a oproti tomu v pasivech jsou přijaté zálohy od vlastníků.
VÝSLEDOVKA 12/2011 (Výkaz zisku a ztráty)
Tento výkaz ukazuje, jak SVJ během roku 2011 hospodařilo, jsou v něm přehledně uspořádány náklady a výnosy.
Do nákladů jsou zaúčtovány náklady na spotřebu materiálu, revize, poštovné, odměna za správu (Tommi), ostatní služby (drobná vydání, opravy, údržba domu, pojištění domu, režie, odměna členům výboru), poplatky za SIPO a bankovní poplatky. Detailní evidenci obsahuje Kniha závazků. Tyto náklady jsou přes výnosový účet uhrazeny z účtu Jiné ostatní výnosy. SVJ má proto hospodářský výsledek roven 0.
Příjmy z pronájmu.
V roce 2011 získalo společenství z pronájmu nebytových prostor částku 20 250,00 Kč.
Dluhy a dlužníci
K 31.12.2011 byla na účtu 311010 evidována pohledávka za neplatiči ve výši 40 789,00 Kč. Pohledávky za pronájem nebytových prostor jsou 0 Kč.
Zůstatek účtu ke dni konání shromáždění (30.5.2012) je 1 278 911 Kč.
Zpracoval: Ing. Martin Justa
-------------------------